سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

بدون شرح !

 

شما پاسخ دهید



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 89/3/14 :: ساعت 10:46 صبح)


    اخراج دختران محجبه در ترکیه

    بیش از پانصد هزار از دختران محجبه در ترکیه به دلیل پوشش اسلامی از دانشگاهها اخراج شده اند.

    کیهان (25/2/89)

    عیبی ندارد! در عوض توی دانشگاههای مملکت ما تا دلتان بخواهد دختر بی حجاب است! ما که مثل آنها نیستیم!

    اگر لاییک های ترکیه دختران محجبه را از دانشگاه ها اخراج می کنند ما آنقدر مهرورز هستیم که به جای اخراج دختران دانشجوی بی حجاب، آنها را از همکلاسی های باحجابشان هم بیشتر تحویل می گیریم!

    دانشگاه خانه دختران بی حجاب است! بالاخره باید بین ما و لاییک های ترکیه یک تفاوتی وجود داشته باشد!



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 89/2/31 :: ساعت 7:12 عصر)


    نفی حجاب دامن زدن و توسعه دادن قوه شهوت است، و تحریک و ارضای بی حد و مرز این قوه ( و یا خفه کردن آن در همه حال ) آنرا یاغی و سرکش می کند و نتیجه آن می شود که قوه عقل انسان را آلوده می کند و شخص را از طی مسیر کمال باز می دارد.
    آن خانمی که خود را آرایش می کند و به خیابان می آید و زیبائی های اندام خود را به نمایش می گذارد  باید بداند که چهره او محرک شهوت جنس مخالف است؛ تحریک شهوت دیگری تجاوز به حق اوست؛ کسی حق دارد دیگری را تحریک کند که بعد بتواند به تحریک او پاسخ دهد.
    خب، حالا فرض می کنیم شما خانم محترم 10 نفر ؛ 100 نفر را با چهره خودت، با اندام خودت، با موهای خودت تحریک کردی، یعنی در وجودشان هوس ایجاد کردی؛ تیپ زدی دلبری کردی ! و میل به خود را در آنها ایجاد کردی؛ ( این حالت برای او طبیعی است، او نمی تواند منظره مهیج ببیند و تحریک نشود؛ اما تو می توانی خود را بپوشانی ) دو حالت بیشتر ندارد، یا اینکه باید به همه پاسخ دهی !!، اینکه می شود روسپی گری؛ و گمان نمی رود همه اینهائی که بی حجاب بیرون می آیند، اینگونه کسانی باشند. ( به استثنائات کاری نداریم ) اکثرا انسانند، با خانواده اند، با نجابتند؛ بعضاً متدین اند، اهل خدا و نماز هم ممکن است باشند.
    اگر نمی توانی و نباید پاسخ دهی؛ پس حق نداری تحریک کنی، و به حریم شخصی دیگران تجاوز کنی. این حق مردان است؛ نمی شود به آنها گفت چشم بسته راه بروید و رانندگی کنید و... اما به زنان می شود گفت زیبائیهای خود را بپوشانید؛ و زینت خود را (جز در حریم خانواده) ظاهر نکنید.



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( سه شنبه 89/2/28 :: ساعت 10:34 صبح)


    برخی این روزها می گویند اجبار حجاب در ایران و به صورت یک قانون، مانند اجبار بی حجابی در برخی کشور هاست.

    بهتر است سه نمای زیر را مطالعه کنید و خودتان قضاوت کنید که آیا واقعا چنین است :

    نمای یکم: آمار ادیان

    با نگاهی کوتاه به جمعیت کشورهای مختلف و درصد گستردگی ادیان، می‌شود اولین تفاوت را دید. بنا به آمار، مردم جمهوری اسلامی ایران بیش از 98 درصد –یعنی اکثریت قریب به اتفاق- مسلمان هستند و حدود دو درصد دیگر مسیحی و یهودی و... به نظر می‌رسد انشای قانون بر اساس دستورات دینی که تقریبا همه‌ی مردم، پیرو آن دین هستند امری طبیعی و مقبول است. اما در کشورهای دیگری که منع حجاب کرده‌اند درصد اقلیت مذهبی متفاوت است. مثلا فرانسه بیش از 7 درصد مسلمان دارد و عجیب‌تر این که ترکیه بیش از 90 درصد مسلمان را در خود جای داده است!

    ماجرای ترکیه و کشف حجاب "آتا ترکی"اش هم همان حکایت کشف حجاب رضا خانی ایران است که در ایران ِ مسلمان شکست خورد اما در ترکیه‌ی مسلمان موفق شد!(مدتی است ترکیه، قانون منع حجاب را برداشته اما هنوز مذهب این کشور لائیک است!)

    تفاوت اجبار حجاب در ایران و اجبار بی حجابی در غرب

    نمای دوم: مغایرت با دین

    با کمی دقت مشخص می‌شود که دستور منع حجاب، دستوری است که مستقیما با یکی از دستورات کلیدی اسلام مغایر و در تضاد است اما رعایت حجاب در تضاد با هیچ یک از دستورات دینی مسیحیان و یهودیان و زردشتیان و... نیست!

    عبارت دیگرش می‌شود اینکه، داشتن پوشش در هیچ دینی منع نشده. اقلیت ایرانی بابت قانون حجاب، لازم نیست تا دستوری از دستورات دینشان را ترک کنند اما در مقابل، مسلمانان کشوری که حجاب را ممنوع کرده، بابت قانونی که در هیچ دینی -ولو ساختگی و تحریف شده- وارد نشده، مجبور به ترک یکی از ملزومات دینشان می‌شوند! بی شک این اقدام در مغایرت روشنی با آزادی ادیان است. صورت مثالی این قانون این است که در کشوری مثل ایران رفتن مسیحیان به کلیسا یا انجام فرایض دینی‌شان منع شود که چنین نیست!

     

    نمای سوم: جنبه‌ی بشری

    اگر از جنبه‌ی الهی دستورات و بحث دینی فاصله بگیریم و تنها به وجهِ بَشَری قوانین و دستورات برگردیم می‌توانیم تفاوت دیگری را نیز ببینیم. نداشتن حجاب موجب آسیب‌های مختلفی در جامعه و در رابطه با افراد می‌شود. البته در مورد مقدار و چه‌گونگی آن اختلاف زیاد است اما در اصلش نه. در مقابل، داشتن حجاب منافعی انکار ناپذیر برای محجوب و جامعه‌ی محجوبین دارد. با بررسی افرادی که به واسطه‌ی حجاب به «دین حجاب» روی آورده‌اند و حتا کسانی که بدون تغییر دینشان از دستور خاص ِ حجاب به جهت ایجاد مصونیت اجتماعی پیروی می‌کنند گواه بر این مدعاست!(در همین مدت اخیر چند خواننده‌ی زن از روسیه و لبنان و... پوشش حجاب را برای ایجاد راحتی و مصونیت برگزیدند!)

    قانونی که مصالح بشری را در بر داشته باشد، در جامعه‌ی غیر دینی و بر اساس اصولِ اُمانیستی(بشر محورانه) و ماتریالیستی(مادی گرایانه) –نیز- پذیرفته است.
    شاهد بر این مدعا قوانین دانشگاه آکسفورد و مجامع علمی دیگر در کشورهای غیر اسلامی در مورد منع استفاده از لباس‌های باز و محرک است که در واقع مدلی است از همان قانون حجابِ خودمان؛ البته با حد و حدودی دیگر که این هم ناشی از همان اختلافی است که بین فرهنگ‌های مختلف دنیا در مورد "کم" و "کیف" پوشش ِ مفید است .در کشور ما حد لازم حجاب، حد اقل ِ پوششی است که دین خواسته اما چون چنین معیاری پیش روی آکسفورد و غیر از آن نیست، حد آن را با توجه به سنجش و علم ناقص بشری تعیین می‌کنند.

    لینک منابعی که مؤید مطالب بالاست:

    حجاب از نظر آیات و روایات

    حجاب در ادیان الهی غیر از اسلام

    آمار و عوارض بی حجابی در امریکا

    ماشا، مانکنی که مسلمان شد

    ستاره رپ فرانسه مسلمان شد+عکس

    حجاب در دانشگاه های برتر جهان !



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 89/2/3 :: ساعت 5:4 عصر)


    لیلا اوتادی -گرانترین بازیگر زن سینمای ایران

    یک هفته نامه مدعی شد که لیلا اوتادی در سال گذشته با بازی در 6 فیلم سینمایی عنوان پرکارترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد.

    به گزارش فارس، این هفته نامه درخصوص این بازیگر نوشته اشت؛ هنوز چند روز از آغاز سال جدید نگذشته است که به طور همزمان مشغول بازی در دو فیلم سینمایی به نام‌های "پیتزا مخلوط " و "سورپرایز " است.
    طبق خبرهای موثقی که به دست ما رسیده است اوتادی برای بازی در "پیتزا مخلوط " که حسین قاسمی جامی کارگردانی آن را برعهده دارد مبلغ 75 میلیون بابت 25 روز بازی دریافت کرده است که این امر موجب شد اوتادی لقب گرانقیمت ترین بازیگر زن سینمای ایران را به خود اختصاص دهد.
    قرار بود در این فیلم الناز شاکردوست هم برای یکی از نقش های مکمل جلوی دوربین قرار بگیرد اما به خاطر عدم توافق مالی بین وی و تهیه کننده این همکاری شکل نگرفت.
    اوتادی امسال با فیلم‌های؛ عروسک، پسر آدم دختر حوا ،باغ قرمز،آدم کش،پیتزا مخلوط و سورپرایز روزهای خوبی را برای گیشه‌های سینما رقم خواهد زد.
    بد نیست در انتها به رقم دستمزد برخی دیگر از بازیگران زن سینمای ایران نیز اشاره‌ای داشته باشیم:

    نیکی کریمی:50 میلیون تومان برای بازی در فیلم "شکلات داغ "

    مهناز افشار: 55 میلیون تومان برای بازی در فیلم "پوپک و مش ماشالله "

    مهتاب کرامتی: 35 میلیون تومان برای بازی در فیلم "آدمکش "

    نیوشا ضیغمی: 30 میلیون تومان برا بازی در فیلم "به سوی آفتاب "
     

    پی نوشت: گزارش بالا را ننوشتم مگر برای نوشتن این پی نوشت!
    پس میتونیم این پی نوشت رو متن بنامیم و متن بالا رو پیش نوشت!! ... بگذریم

    راستی! چرا هر وقت سر سخن از وجود اختلاف طبقاتی در سطح جامعه باز میشه زود ذهن ما میره به سمت رجال سیاسی-اقتصادی کشور و نیز کم کاری های قوه ی قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی؟! البته من منکر این مسائل ( وجود زالوهای گردن کلفت اقتصادی و کم کاری دستگاه قضایی در برخورد با آنها) نیستم اما حرف من اینه:

    چرا ما عادت کردیم همیشه همه ی تقصیرها رو بندازیم گردن نظام؟!

    چرا ما هیچ وقت خودمون رو در قبال مسائل و مشکلات جامعه، مسئول و احیاناً مقصر نمی دونیم؟

    آیا ما نیستیم که با رشوه دادن و نزول گرفتن به یک شبه پولدار شدن رشوه گیرها و نزول خورها کمک می کنیم؟

    آیا ما که با خرید لباس ها و کفش های گرون قیمت که می دونیم گرونتر از قیمت واقعی شون هستند ولی می خریم تا تک باشیم و کلاس بذاریم، کمک نمی کنیم به پولدار تر شدن یه گرون فروش، و فقیرتر شدن خودمون؟

    آیا ما نیستیم که هنگام انتخابات، با عدم دقت در رای دادن و با انتخاب آدمای غیر متعهد، زمینه ی تولد مفسدان اقتصادی-سیاسی جدید رو فراهم میاریم؟

    آیا اگه ما اینقدر ظاهر نگرانه فیلم ها رو بخاطر پوسترهای جذاب و فریبنده شون دنبال نکنیم باز هم کارگردان ها به خودشون اجازه میدن که برای جبران بی محتوایی فیلم هاشون، هجوم ببرن به سمت هنرپیشه های خاص؟
    آیا استقبال ما از سوپر استارها نیست که کارگردانها را جسور کرده در پرداخت دستمزدهای میلیونی؟
    این دستمزدها رو از جیب خودشون میدن یا از پول بلیط و سی دی خریدن من و تو ؟

    سوپر استارها،
    هم سوپر استار شدن و مشهور شدنشون رو مدیون ما هستند و هم، حقوق های میلیونیشون رو !!
    و من و تو  ناخودآگاه پله هایی می شویم تا دیگران با پا گذاشتن بر روی ما بالا بروند! هم از لحاظ شهرت، هم از لحاظ ثروت!

    و فاصله ی طبقاتی یکی از ده ها عذاب غیر مستقیم خداوند است بر جامعه ای که الگوهای محبوبی چون هنرپیشه ها رو جایگزین الگوهای پاکی چون شهدا می کند.

    تذکر: اشتباه نکنید من مخالف فیلم و سینما و بازیگری و هنر پیشگی نیستم بلکه من میگم برای دیدن فیلم هایی پول بدیم که نقطه ی قوتشون، محتوای غنی و آموزنده شون باشه، نه تعداد سوپر استارهای خوشگلشون !!
    و بدونیم که روزی باید  پاسخگو باشیم که وقتمون و پولمون رو در چه راهی صرف کردیم...



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( چهارشنبه 89/1/25 :: ساعت 1:0 عصر)


    شعری بسیار زیبا درباره زن، تقدیم به تمام زنان با حیای ایران زمین

    شعر بسیار زیبا درباره زن

    ای زن تو که بانویی چو زهرا داری/ گنج شرف و گوهر تقوا داری

    حیف است اسیر خود نمایی باشی/ آزاد به شیوه ای کذایی باشی

    با زلف شلال به خیابان رفتن/یعنی که به سوی دام شیطان رفتن

    حیف است که از بلهوسان باشی تو / رقاصه به آهنگ کسان باشی تو

    زن نیست عروسکی که کوکش بکنند/رقاصه به هر سبک و سلو کش بکنند

    افسوس اگر که سست ایمان باشی/بازیچه ی نقشه های شیطان باشی

    مگذار حجاب را بگیرند از تو / این گوهر ناب را بگیرند از تو

    حیف است به نیش خنده ای خام شوی/ زنجیر طلا ببینی و رام شوی

    با عشوه  دل کسی ملرزان ای زن/ پایی ز ره خدا ملغزان ای زن

    زنهار که زن ماکت آرایش نیست/ جز مایه افتخار و آسایش نیست

    مگذار که هرزه ها نگاهت بینند / در سایه چشمهای تو بنشینند

    مگذار که بر خط لبت راه روند / گستاخ شوند و تا خود ماه روند

    ای هر چه جواهرست در پایت پست/مانند جواهری مشو آلت دست

    ای زن تو اساس آفرینش هستی/همواره کلاس آفرینش هستی

    حیف است کلاس خویش پایین بردن/ با سکه کم عیار، قیمت خوردن

    حیف است که خود بشکنی و خوار شوی/بازیچه ی اهل کوی و بازار شوی

    تو آینه ای و تیرگی حقت نیست/ ای غیرت محض بی رگی حقت نیست

    زن، زندگی است زندگی میدانی؟/ پایبند به این اصل مهم می مانی؟

    باید که تو را مقام والا باشد / حیف است تو را بهای کالا باشد

    گل را به جمال و رنگ و بو بشناسند/ زن را به وقار و آبرو بشناسند

    ای دختر امروز، زن فردا باش/ آرام دل فاطمه ی زهرا باش

     

    تفسیر مقام مادری آسان نیست/ تفسیر شو، این شکوه، بی پایان نیست

    باید که همه به این حقیقت برسند/زن، ملعبه ی دست هوسبازان نیست

     

    مگذار که دکمه ی حیا باز شود / دلبستگی کذایی آغاز شود

    مگذار که دامن شرف آب رود / کوتاه چنان شود که از تاب رود

    زن صید فتاده در دل صحرا نیست/ زن لقمه نرم و چرب کرکسها نیست



    مگذار از دین و دلت ره بزنند/ خود باخته را به به و چهچه بزنند

    بگذار گرسنگان شهوت یک عمر/ برسفره ی حسرت تو، له له بزنند



    مگذار کلاغان، طمع دانه کنند/در زلف پریشان شده ات لانه کنند

    زنهار که زن چراغ چشمک زن نیست/ با دست اشاره ی کسی روشن نیست



    زن را نسزد که هر کجایی بشود/ سرگشته ی بزم دلربایی بشود

    زن را آن هم اگر زن مسلمان باشد/ باید که نماد پارسایی بشود

    زن نیست مجسمه که در یک میدان/ در منظر خلق رونمایی بشود



    ای زن تو به قدر خویش واقف هستی/در رمز و رموزعشق،کاشف هستی

    حیف است که دست کم بگیری خود را / در مرتبه ی خود نپذیری خود را

    حیف است بت عشوه پرانی باشی/در تیر رس چشم چشرانی باشی

    حیف است که هویت تو مات شود/شطرنجی فن عده ای لات شود

    حیف است که عشق را به بازی گیرند/ از دست تو تاج سرفرازی گیرند

    مگذار عقاید تو پامال شود / پامال فزونخواهی آمال شود

    آنانکه زمین چمن امیالند / در رهگذر آدمیان پامالند

    در دامن خود مرد بپرور ای زن/ صد ها دل پر درد بپرور ای زن

    آن مرد که او مرد ولایت باشد/ آن دل که در او درد ولایت باشد



    مگذار که عصمتت به تاراج رود/ از فرق شرف ستاره تاج رود

    خوش گفت به وصف تو امام شهدا / ((از دامن زن، مرد به معراج رود))



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( دوشنبه 89/1/16 :: ساعت 6:20 عصر)


    یکی از خوانندگان این وبلاگ برای یادداشت "ستاره رپ فرانسه مسلمان شد+عکس" یه پیام گذاشته به این مضمون:

    عزیز من هیچ چیز زوری نمیشه خدا به انسان عقل داده و قدرت شعور و تصمیم گیری داده. در حالیکه حجاب تو ایران الان زوری شده. واسه همین که مردم از حجاب بیزارند اما اون خانم تو فرانسه به میل خودش و با اراده خودش مسلمون شده. این حجاب ارزشش بیش تر از اون حجابیه که بخواد به زور باشه.

    و اما جواب من:

    در مورد اینکه حجابی که با اختیار و تفکر و آگاهانه انتخاب شده، ارزشش از حجاب اجباری بیشتره کاملا با شما موافقم؛ اما در اینکه آیا میشه به این بهانه، بی حجابی رو در سطح جامعه آزاد گذاشت، متن زیر رو به دقت مطالعه کنید:

    تمام "قوانین"، چه دینی و چه غیر دینی، چه تو ایران و چه هرجای دیگه، به دو دسته تقسیم میشن: فردی و اجتماعی.
    اینجا و همه جا، "قوانین و دستورات فردی"، کاملا اختیاری و بدون اجبار هستن؛ برای همینه که "نماز" که مهمترین دستور و ستون دین ماست اجباری و به قول شما زورکی نیست، برای همینه که روزه و حج و خمس و... در حالی که همه "واجب دینی" هستند، اما اجباری نیستند؛

    اما وقتی نوبت به "قوانین اجتماعی" میرسه قضیه فرق میکنه. شما توی هر کشور به قول خودشون آزادی هم که برید اگه بر خلاف مسیر ماشین های یک خیابون یکطرفه حرکت کنید حتما جریمه میشین! شما حتی توی امریکای آزاد!! اگه در حال مستی رانندگی کنید حتما جریمه خواهید شد، میدونید چرا؟
    چون قوانین رانندگی، دستوراتی "اجتماعی" هستند و انجام یا عدم انجام اونها به سرنوشت کل جامعه گره خورده، و برای همین کاملا اجباری و به قول شما زورکی! هستند و دقیقا به همین خاطر، اگه شما جلوی یه بیمارستان مرتب بوق بزنید و پلیس شما رو جریمه بکنه و بعد شما داد و فریاد بکنید که بوق از خودمه، ماشین هم از خودمه،خیابون هم عمومیه پس کار پلیس خلاف آزادی و حقوق بشره، هیچ کس حق رو به شما نمیده؛ چرا؟ چون درسته که اینا مال خودت هستند اما "نتیجه کار" متوجه خودت تنها نیست و این کار تو، امنیت روانی یه عده بیمار رو که به شدت محتاج سکوت و آرامش هستند مختل میکنه.

    حالا با این مثالها بیاییم سراغ اسلام:
    اسلام یک دینه؛ و دین یعنی مجموعه ای از "دستورات" برای خوشبختی انسانها. و اسلام به عنوان کاملترین دین، هم خوشبختی فرد رو میخواد، هم خوشبختی اجتماع رو. برای همین هم دستور فردی داره و هم دستور اجتماعی. همونطور که گفتیم دستورات فردی اسلام کاملا آزادانه و بدون اجبار هستند مانند نماز و روزه و حج و خمس و غیره. اما دستورات اجتماعی، چون مربوط به سرنوشت کل اجتماع هستند اجباری اند؛ و کنترل رعایت کردن اونها توسط مردم، به عهده ی حکومت اسلامیه. برای همینه که شرب خمر -نوشیدن شراب- اگه تو خونه باشه فقط یک گناه فردیه اما اگه تو اجتماع باشه علاوه بر گناه یک جرم هم تلقی میشه و مجازات داره.

    و اما حجاب: حفظ "حجاب" یک دستور"اجتماعیه"، چرا؟ چون رعایت یا عدم رعایت اون با سرنوشت جامعه، ارتبط مستقیم داره، و این چیزی نیست که قابل انکار باشه، حتی اندیشمندان غربی هم به اون اذعان دارند. - ر.ک مسأله حجاب، استاد مطهری

    در جامعه ای که زنان آن بدون حجاب و با چهره ای آرایش کرده، وارد اجتماع می شوند، با تحریک مداوم مردان، "آرامش روانی" نیمی از جمعیت جامعه را برهم می زنند، و در نتیجه یکی از دو حالت زیر اتفاق می افتد: یا مردان آنها با ایمانند که در این صورت باید هر روز ناخواسته با صدها منظره محرّک مواجه بشن ولی با کنترل نفس، طوفانی از غرایز تحریک شده ی درونی رو سرکوب کنند و به قول معروف بسوزند و بسازند. و یا مردان آنها بی ایمانند که در نتیجه بدون هیچ قید و بندی هر وقت تحریک شدند با "تعرّض" به سوژه ی مورد نظر، خودشون رو کامروا می کنند! (لینک های آماری: + +)

    همونطور که می بینی در هر دو صورت نیمی از افراد جامعه، مورد ظلم واقع می شوند. در حقیقت اسلام با وجوب حکم حیاتی "حجاب" همزمان دو هدیه گرانبها به جامعه ی اسلامی می بخشد: "آرامش روانی" برای مردان، و "امنیت اجتماعی" برای زنان.



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( پنج شنبه 88/12/6 :: ساعت 12:46 عصر)


    یک خواننده زن فرانسوی پس از اسلام آوردن، محجبه شد

    دیامس خواننده فرانسوی با حضور در مسجد ژان فیلیپه پاریس اسلام آورد و خود را ملتزم به رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب و قطع ارتباط با مردان نامحرم کرد.

    محجبه شدن وی پس از پذیرش دین مبین اسلام بازتاب گسترده‌ای در این کشور و قاره اروپا پیدا کرده است.


    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، دیامس (یا دیامز ـ Diam"s) خواننده مشهور رپ فرانسوی از ارائه دلایل خود در گرویدن به اسلام و هر گونه گفتگو با رسانه ‏ها خودداری کرده است.


    اما مجله «پاری ماچ» چاپ پاریس با ذکر این خبر نوشته است: او در حدود دو ماه است که با جوانی مسلمان ازدواج کرده و در این مدت در حالات زندگی او تغییرات اساسی رخ داده است. دیامس که چند مدتی بود به دلیل ابتلا به بیماری افسردگی شدید از حضور در اجتماع خودداری می‏کرد، در صحبت با دوستانش گفته است من نزد پزشکان زیادی رفته ‏ام ولی درمان بیماری خود را تنها در عمل به دستورات اسلام یافته ‏ام.
    دیامس،ستاره رپ فرانسه مسلمان شد
     

    «میلانی جورجیادیز ـ Mélanie Georgiades» مشهور به دیامس در 25 جولای 1980  از مادری فرانسوی و پدری یونانی به دنیا آمده است.
     

    وی خوانندگی را از سال 1994 میلادی در یک گروه خوانندگی جوانان آغاز کرد اما به دلیل استعداد زیادش توانست طی مدت زمان چند سال به شهرت برسد. او دارای شخصیتی قوی و صدایی ویژه است.

    خواننده زن فرانسوی پس از اسلام آوردن، محجبه شد

    دیامس 29 ساله که به علت اشعار و شخصیت سیاسی ‏اش در اذهان عمومی فرانسویان شناخته شده است، در آهنگ‏های خود شدیداً به سازمان‏های بین ‏المللی مدعی حقوق ‏بشر اعتراض و از کودکان بی ‏سرپرست مهاجر کشورهای آفریقایی و اسلامی دفاع می‏کرد. او نه تنها با سیاست‏مداران راست‏گرایی همچون «ژان ماری لوپن» و دخترش «ماری لوپن» به مخالفت شدید پرداخته، بلکه با سیاست‏های رییس جمهور فعلی فرانسه «نیکلا سارکوزی» هم مخالف است.

    وی از سال 2003 به عنوان «پرنسس رپ» در دنیای موزیک غربی شهرت یافته بود. دیامس در سال 2007 قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در انتقاد از سارکوزی رئیس جمهور این کشور، وی را فردی خودخواه که به مردم علاقه‌ای ندارد، توصیف کرده بود.

     

    دیامس اکنون با گرویدن به دین مبین اسلام، راه آرامش و رستگاری را در آموزه‏ های آن یافته است.



    بنابر آمار رسمی فرانسه، سالانه 3 هزار و 500 نفر در این کشور مسلمان می‏شوند که این رقم در سال جاری بیش از 5 هزار نفر بوده است. جامعه مسلمانان فرانسه این آمار را بسیار بیشتر از آنچه ارگان‏های رسمی فرانسه اعلام کرده ‏اند، می‏داند.


     

    و در پایان تلنگری به دختران ایرانی:

    یه بار دیگه پاراگراف اول مطلب رو بخونید!

    حالا با هم این حدیث امام علی علیه السلام رو مرور میکنیم:

    اَلله اَلله ! فِی الْقُرآن لا یَسبقُکُم بالْعَمل بهِ غَیرُکُم. (نهج البلاغه، نامه چهل و هفتم)

    خدا را، خدا را ! درباره ی قرآن، مبادا دیگران در عمل به دستوراتش از شما پیشی بگیرند.

    همین!



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( یکشنبه 88/8/24 :: ساعت 9:22 صبح)


    ورود بانوان در مسائل تحقیقى و علمى، قابل توجه است.
    بنده معمولاً مجلاتى را که در کشور منتشر میشود - مجلات علمى؛ علمى،تحقیقى؛ علمى،ترویجى - نگاه میکنم؛ مرور میکنم و در همه‌ى رشته‌هائى که مجلات ما - که حاوى مطالب جدید هستند - بر گرد آنها مطلب مینویسند، انسان مى‌بیند شمار نویسندگان و پژوهشگران زن در آنها، شمار برجسته‌ى قابل توجهى است.
    در علوم حوزوى، در فقه، در فلسفه، در مسائل دانشگاهى، در علوم انسانى، علوم طبیعى، حضور زنان در کشور ما حضور بارز و برجسته‌اى در همه‌ى بخشهاى علمى است. دانشگاه‌ها را دختران دانشجوى ما پر کرده‌اند؛ محیطهاى علمى را حضور زنان به شکل شگفت‌آورى واضح و آشکار کرده. این چیست؟ این چه پدیده‌اى است؟ این چه حقیقتى است؟ کِى ما در کشور این همه عنصر پژوهشگر و محقق و عالم و باسواد و اهل تبلیغ و اهل ترویج از زنان داشتیم؟

    در گذشته‌ى تاریخ ما هرگز چنین چیزى وجود نداشته. بله، تک و توکى، دانشمندانى از زنان، برجستگانى بوده‌اند، لیکن نه به معناى حضور چشمگیر و غالب در همه‌ى جامعه. این مخصوص دوران جمهورى اسلامى است؛ این به برکت حاکمیت اسلام در این کشور است که زنان در عرصه‌ى حضور علمى، اینجور خودشان را دارند نشان میدهند و این برجستگى‌ها را پیدا میکنند.
    این جزو افتخارات نظام جمهورى اسلامى است.

    اینى که من مکرر در جمعهاى دانشجوئى و در جمعهاى جوان گفتم که در قضیه‌ى زن، ما در مقابل ادعاهاى غربى‌ها دفاع نمیکنیم، ما حمله میکنیم و غرب باید از خود در قضیه‌ى زن دفاع کند، نه اسلام، براى این است.

    زن ایرانی

    اسلام برخلاف آنجورى که همیشه در نظامهاى طاغوتى وجود داشته است که با چشم دیگرى اصلاً به زن نگاه میکردند، به زن شخصیت میدهد. در اسلام وقتى براى مؤمن، نمونه میخواهند مشخص بکنند، نمونه‌ى زن معین میکنند:
    «و ضرب اللَّه مثلا للّذین امنوا امرأت فرعون»؛(1) این نفر اول، «و مریم ابنت عمران»،(2) نفر دوم؛ نمونه براى للذین آمنوا، دو زن. نمونه براى للذین کفروا هم دو زن: «امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا ... فخانتاهما».(3) یعنى زن را نه فقط محور و عبرت و آئینه‌اى براى زنان، بلکه براى کل جامعه قرار میدهد. میشد یک مرد انتخاب بکنند. نه، این در مقابله‌ى با آن نگاه انحرافى و غلطى است که نسبت به زنان وجود داشته. این نگاه، همیشه هم تحقیرآمیز نبوده؛ اما همیشه غلط بوده.

    همیشه به شکل غلطى در نظامهاى طاغوتى به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همین جور است. حالا عده‌اى از زنان - مثل خیلى از مردان - در همین نظامهاى غربى شخصیتهاى برجسته و محترم و پاکیزه‌اى ممکن است در بیایند، لیکن نگاه عمومى به زن که در فرهنگ غربى نهادینه شده، نگاه غلطى است؛ نگاه ابزارى است، نگاه اهانت‌آمیز است.
    از نظر غرب، علت اینکه شما نباید توى چادر باشید، نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید. شما دارید میگوئید من با حجاب هم آزادى دارم. او چیز دیگرى مورد نظرش است؛ زن را براى نوازش چشم مرد، براى بهره‌ورى نامشروع مرد، میخواهند به شکل خاصى در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفّاف تعارف‌آمیز این را بپوشانند و اسم هاى دیگرى رویش بگذارند.

    احترامِ به زن این است که به زن فرصت داده بشود تا آن نیروها و استعدادهاى برجسته و عظیمى را که در درون هر انسانى خداى متعال به ودیعه نهاده است - از جمله استعدادهائى که فقط در درون زنان وجود دارد - این استعدادها در سطوح مختلف بروز کند؛ در سطح خانواده، در سطح جامعه، در سطح بین‌المللى، براى علم، براى دانش و معرفت و تحقیق، براى تربیت و سازندگى. احترام به زن این است. من مى‌بینم این در جامعه‌ى ما به توفیق الهى، به فضل الهى دارد خودش را کاملاً نشان میدهد.
     

    فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از بانوان قرآن‌پژوه کشور
    بمناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
    بیست و هشتم مهر ماه 1388نسخه قابل چاپ

    1) تحریم: 11
    2) تحریم: 12
    3) تحریم: 10



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 88/8/1 :: ساعت 5:43 عصر)


    دارا وسارا

    هنگام جنگ دادیم صدها هزار دارا
    شد کوچه های ایران مشکین ز اشک سارا

    سارا لباس پوشید ، با جبهه ها عجین شد
    در فکه و شلمچه ، دارا به روی مین شد



    چندین هزار دارا ، بسته به سر ، سربند
    یا تکه تکه گشتند یا که اسیر و در بند

    سارای دیگری در ، مهران شده شهیده
    دارا کجاست؟ او در ، اروند آرمیده

    دوخته هزار سارا چشمی به حلقه ی در
    از یک طرف و دیگر چشمی به خون دل ، تر

    سارا سؤال می کرد ، دارا کجاست اکنون ؟
    دیدند شعله ها را در سنگرش به مجنون

    خون گلوی دارا آب حیات دین است
    روحش به عرش و جسمش ، مفقود در زمین است

    در آن زمانه رفتند ، صدها هزار دارا
    در این زمانه گشتند ده ها هزار « دارا »

    هنگام جنگ دارا گشته اسیر و دربند
    دارای این زمان با بنزش رود به دربند



    دارای آن زمانه بی سر درون کرخه
    سارای این زمانه در کوچه با دوچرخه

    در آن زمانه سارا با جبهه ها عجین شد
    در این زمانه ناگه ،‌ چادر « لباس جین » شد

    با چفیه ای که گلگون از خون صد چو دارا ست
    سارا خود ،‌ از برای ، ‌جلب نظر بیاراست

    دارا و گشواره ،‌ حقا که شرم دارد
    در دست هایش امروز ، او بند چرم دارد



    با خون و چنگ و دندان ، دشمن ز خانه راندیم
    اما به ماهواره تا خانه اش کشاندیم

    جای شهید اسم خواننده روی دیوار
    آن ها به جبهه رفتند ، اینها شدند طلبکار!!!

    شاعر: مرحوم ابوالفضل سپهر



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( پنج شنبه 88/7/2 :: ساعت 12:18 عصر)


    <   <<   6   7   8   9      >

    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج